Algemene Voorwaarden

Lees deze voorwaarden zorgvuldig door voordat u onze producten bestelt of onze website gebruikt.

Laatst bijgewerkt: 1 augustus 2024

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. AIPillo™: de rechtspersoon die producten op afstand aan consumenten aanbiedt, gevestigd te Teakhout 192, 1507EM Zaandam, Nederland, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 91624118, BTW-identificatienummer NL004904417B73. Hierna te noemen "Verkoper".
  2. Klant: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de Verkoper.
  3. Overeenkomst: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de Verkoper georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
  4. Website: de webwinkel van Verkoper, bereikbaar via www.aipillo.nl.
  5. Producten: de door Verkoper op de Website aangeboden goederen, met name het Dreamhouse® Nanotech Kussen.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de Klant om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
  7. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de Klant gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht (bijv. 30 nachten proefslapen).

Artikel 2 - Identiteit van de Verkoper

Naam: AIPillo™
Adres: Teakhout 192, 1507EM Zaandam, Nederland
E-mailadres: info@aipillo.nl
KvK-nummer: 91624118
BTW-identificatienummer: NL004904417B73

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de Verkoper en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Verkoper en Klant.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Klant beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de Verkoper zijn in te zien en zij op verzoek van de Klant zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

Artikel 4 - Het Aanbod en Prijzen

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Klant mogelijk te maken. Als de Verkoper gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de Verkoper niet.
  3. Alle prijzen op de Website zijn vermeld in Euro (€), inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten, tenzij anders aangegeven. Verzendkosten variëren per land.
  4. De Verkoper behoudt zich het recht voor om prijzen te wijzigen. Prijswijzigingen hebben geen invloed op reeds geplaatste en bevestigde bestellingen.

Artikel 5 - Totstandkoming van de Overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de Klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de Verkoper onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de Verkoper is bevestigd, kan de Klant de overeenkomst ontbinden.
  3. De Verkoper treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige webomgeving. Indien de Klant elektronisch kan betalen, zal de Verkoper daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De Verkoper kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de Klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de Verkoper op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

Artikel 6 - Herroepingsrecht (Proefslapen)

  1. De Klant heeft het recht de overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 30 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden. Deze termijn van 30 nachten proefslapen gaat in op de dag nadat de Klant, of een vooraf door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de Klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de Verkoper retourneren, conform de door de Verkoper verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Zie hiervoor ook onze Retourprocedure.
  3. De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de Verkoper, mits de retourprocedure van Verkoper wordt gevolgd.

Artikel 7 - Levering en Uitvoering

  1. De Verkoper zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de Klant aan de Verkoper kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de Verkoper geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Klant hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De Klant heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
  4. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de Verkoper tot het moment van bezorging aan de Klant of een vooraf aangewezen en aan de Verkoper bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 8 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de Klant verschuldigde bedragen te worden voldaan direct bij het plaatsen van de bestelling via de aangeboden betaalmethoden (bijv. iDEAL, Creditcard, PayPal).
  2. De Klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de Verkoper te melden.

Artikel 9 - Garantie en Conformiteit

  1. De Verkoper staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
  2. Een door de Verkoper, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de Klant op grond van de overeenkomst tegenover de Verkoper kan doen gelden. Voor het Dreamhouse® Nanotech Kussen geldt een fabrieksgarantie van 2 jaar op fabricagefouten. Slijtage door normaal gebruik valt hierbuiten.

Artikel 10 - AI Slaapassistent

  1. De AI Slaapassistent is een hulpmiddel dat advies geeft over de mogelijke configuratie van het Dreamhouse® kussen op basis van de door de Klant verstrekte informatie.
  2. De adviezen van de AI Slaapassistent zijn indicatief en vrijblijvend. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend. De Klant blijft zelf verantwoordelijk voor de uiteindelijke keuze en configuratie van het kussen.
  3. De AI Slaapassistent is geen medisch hulpmiddel en de adviezen vervangen geen medisch advies. Raadpleeg bij gezondheidsklachten altijd een arts of specialist.
  4. De Verkoper is niet aansprakelijk voor (gevolg)schade die voortvloeit uit het gebruik van de AI Slaapassistent of de opvolging van de gegeven adviezen, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van Verkoper.
  5. Voor de verwerking van persoonsgegevens via de AI Slaapassistent verwijzen wij naar ons Privacybeleid.

Artikel 11 - Aansprakelijkheid

  1. De aansprakelijkheid van Verkoper is beperkt tot hetgeen in dit artikel is geregeld.
  2. Verkoper is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Verkoper aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan Verkoper toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
  3. Verkoper is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
  4. Indien Verkoper aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Verkoper beperkt tot maximaal tweemaal de factuurwaarde van de order, althans tot dat gedeelte van de order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Verkoper.

Artikel 12 - Klachtenregeling

  1. De Verkoper beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de Verkoper, nadat de Klant de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de Verkoper ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de Verkoper binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Artikel 13 - Geschillen en Toepasselijk Recht

  1. Op overeenkomsten tussen de Verkoper en de Klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen tussen Klant en Verkoper over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze Verkoper te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen zowel door de Klant als de Verkoper worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.
  3. De Klant heeft ook de mogelijkheid een klacht/geschil voor te leggen aan de Europese ODR (Online Dispute Resolution) platform, bereikbaar via http://ec.europa.eu/odr.

Artikel 14 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden

  1. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de Klant meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Deze algemene voorwaarden zijn bedoeld om de rechten en plichten van zowel Klant als Verkoper duidelijk te maken. Het is belangrijk dat u ze leest.